Вівторок, 23.04.2024, 20:07

Відділ освіти та методичний кабінет

 Фастівської РДА


Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів 0
Форма входу
Головна » 2020 » Серпень » 5 » Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти в умовах дистанційного навчання
12:33
Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти в умовах дистанційного навчання

Головне в організації дистанційного освітнього процесу у 2020/2021 навчальному році:

1. На основі типового Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти (наразі перебуває на громадському обговоренні), створити і затвердити індивідуальне положення, адаптоване до особливостей і можливостей закладу освіти (серпень 2020 року).

2. Провести засідання педагогічної ради закладу освіти з питань (серпень 2020 року):

включення до освітньої програми закладу освіти розділу про організацію освітнього процесу в умовах дистанційного навчання, оскільки дистанційне навчання здійснюється відповідно саме до освітньої програми закладу освіти та має забезпечувати виконання суб’єктами дистанційного навчання державних стандартів освіти. Включення такого змісту до освітньої програми закладу можливе при її складанні та затвердженні на певний період або шляхом внесення змін до вже затвердженої освітньої програми. У разі потреби дистанційне навчання може організовуватися за індивідуальним навчальним планом;

визначення структури і тривалості навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними, форм організації освітнього процесу;

визначення форм навчання (у т. ч. дистанційної), обрання відповідної онлайн платформи, організації та запровадження навчання з використанням дистанційних технологій. Тобто, колегіально обрати оптимальний варіант, зважаючи на технічні можливості школи, кожного вчителя та учнів. Використання технологій дистанційного навчання для вивчення окремих тем з навчальних предметів (інтегрованих курсів), проведення окремих навчальних занять і консультацій, оцінювання результатів навчання учнів може здійснюватися за ініціативою педагогічних працівників (з відповідним узгодженням розкладу навчальних занять);

схвалення змісту річного плану роботи закладу освіти, який, зокрема, включатиме заходи з питань організації дистанційного навчання;

узгодження механізму взаємодії всіх учасників освітнього процесу для виконання освітніх програм закладу. Рекомендовано затвердити примірний електронний розклад навчальних занять в умовах дистанційного навчання з урахуванням синхронного та асинхронного режимів взаємодії між суб’єктами дистанційного навчання, обговорити можливість та особливості ведення електронних класних журналів та щоденників. Для цього необхідно поцікавитись у вчителів, яка їм потрібна допомога в опануванні інструментарію. У разі потреби й можливості – організувати експрес-навчання. У свою чергу, завдання вчителів – організувати комунікацію з учнями і батьками;

визначення та узгодження змісту календарно-тематичного планування, яке зможе забезпечити належне виконання освітньої програми в умовах дистанційного навчання;

узгодження та схвалення змін до правил внутрішнього трудового розпорядку в умовах дистанційного навчання. Крім того, рекомендовано внести зміни до Колективного договору та посадових інструкцій працівників закладу щодо режиму та умов праці в період дистанційного навчання тощо.

3. Затвердити наказом закладу освіти (зокрема, ввести в дію рішення педагогічної ради) (серпень-вересень 2020 року):

Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти;

Освітню програму закладу (або зміни до неї);

структуру навчального року, розклади уроків, розклади дзвінків (у т. ч. на період можливого дистанційного навчання);

форму навчання, онлайн платформу (-ми), дистанційні технології;

річний план роботи закладу освіти;

форму календарно-тематичних планів педагогічних працівників закладу, електронного класного журналу та щоденника;

механізм звітування педагогічними працівниками про виконання освітньої програми в період дистанційного навчання;

Колективний договір, Правила внутрішнього трудового розпорядку та посадові інструкції працівників закладу зі змінами в частині запровадження дистанційного навчання і дистанційної роботи в цілому;

визначити відповідальну особу, координатора дистанційного навчання, який/яка комунікуватиме щодо питань організації дистанційного навчання.

4. На виконання ст. 30 Закону України «Про освіту» розмістити на вебсайті закладу (у разі його відсутності – на веб-сайті засновника) всю необхідну інформацію щодо організації освітнього процесу в частині дистанційного навчання, щоб забезпечити відкритий доступ до такої інформації та документів (серпень-вересень 2020 року).

5. Провести загальношкільні батьківські збори (онлайн-конференцію з учнями та їхніми батьками), де, зокрема, донести до відома батьків усі особливості 2020/2021 навчального року, у т. ч. в частині можливого дистанційного навчання, обговорити форми співпраці та інші організаційні питання, скоординувати роботу всіх у зручному форматі. Домовитись з батьками про конструктивний зворотний зв’язок, а для уникнення непорозумінь – пояснити батькам алгоритм дій, оскільки у більшості батьків відсутній досвід дистанційного навчання. Важливо обговорити з батьками можливості їх реалізації, врахувати пропозиції батьків (вересень 2020 року).

Переглядів: 251 | Додав: YuriNez | Рейтинг: 0.0/0
Пошук
Архів записів

волог.:

тиск:

вітер:

волог.:

тиск:

вітер:

волог.:

тиск:

вітер:

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Copyright MyCorp © 2024